ΟΙ “7 ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ” ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΘΒΕ

“Επτά επί Θήβας” ή η σύγκρουση του Ετεοκλή με τον Πολυνείκη ή …η σύγκρουση με τον αδελφό, τον εχθρό, τον “άλλο” ή και τελικά με τον ίδιο μας τον εαυτό.

Οι “καταραμένοι” γιοι του “καταραμένου” Οιδίποδα, ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης, οι …εναλλάξ εξουσιαστές της πόλης της Θήβας αλληλοσκοτώνονται, η πόλις σώζεται από τους εχθρούς- επτά στρατηγούς, αλλά …σπαράσσεται από τον διχασμό…

“Πύλες επτά, επτά στρατοί, επτά φονιάδες στρατηγοί…”

Μία πατρογονική κατάρα, η εξουσία, ο εμφύλιος σπαραγμός, μία αδελφοκτονία και εν μέσω όλων αυτών ο λαός- χορός και η πόλις…

Οι “Επτά επί Θήβας” -η πρώτη ίσως αναφορά στην παγκόσμια κειμενογραφία για τον εμφύλιο σπαραγμό που δεν τελειώνει απλώς με τον θάνατο των πρωταγωνιστών διεκδικητών της εξουσίας, αλλά με τον “εν ειρήνη” -άλλο πόλεμο- αυτόν του διχασμού της ίδιας της πόλης και του λαού της, είναι (σε νέα μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα) η συμβολή του ΚΘΒΕ στο φετινά καλοκαιρινά φεστιβάλ αρχαίου δράματος.

Στη χθεσινοβραδινή πρεμιέρα στο κατάμεστο Θέατρο Δάσους, περισσότεροι από 3.000 θεατές κατέκλυσαν το θέατρο Δάσους, προκειμένου να διδαχθούν μία από τις λιγότερο ανεβασμένες και τις πλέον λιτές σε έννοιες και δράση τραγωδίες του …πατέρα της τραγωδίας, Αισχύλου.

Κι αν ο 58χρονος Ελευσίνιος Αισχύλος των βραβευμένων (στον ποιητικό αγώνα αγώνα που πραγματοποιήθηκε κατά το πρώτο έτος της 78ης Ολυμπιάδος, το 467 π.Χ, στην Αθήνα) “Επτά επί Θήβας” θεωρήθηκε καινοτόμος στην παρουσίαση των έργων του (είναι ο πρώτος που πρόσθεσε πολύπλοκα σκηνικά και σκηνικές μηχανές στο θέατρο και πρόσθεσε και δεύτερο ηθοποιό), ο 50χρονος Λιθουανός σκηνοθέτης τους Τσέζαρις Γκραουζίνις πρότεινε κι αυτός τις …καινοτομίες του.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *